Dodatkowy uchwyty mocowane na koniec kierownicy. Są wykonane - podobnie jak kierownica z kawałka rury stalowej, aluminiowej, lub z włókna węglowego. Rogi dają możliwość zmiany ułożenia ręki na kierownicy. Dzięki temu rowerzysta może także zmienić swoją pozycję na rowerze oraz - np przez trzymanie końców rogów przesunąć ciężar ciała nad przednie koło - co jest właściwą pozycją do podjeżdżania.
Wykonane ze stopu aluminium, lub z włókna węglowego. Mają prostą budowę i są krótkie. Wykorzystywane są głównie na podjazdach - aby przenieść ciężar ciała nad przednie koło, co z kolei zwiększa jego przyczepność i stabilizuje rower.
Zazwyczaj są wykonane ze stopu aluminium, aczkolwiek zdarzają się tanie i ciężkie wersje ze stali, oraz nowoczesne i super lekkie z włókna węglowego. Są dłuższe od wyczynowych i bardziej zagięte "do środka". Dzięki temu ilość możliwości w jakich ręka trzyma kierownicę zwiększa się do co najmniej kilku (zależy od konstrukcji i długości rogu)
Rowery typu "ostre koło" posiadają tzw. "bycze rogi", które są częścią kierownicy.
Hasła powiązane